Wednesday, January 18, 2012

Our Memoriest

Kenangan bersama si dia mula menerjah fikiranku.. hmm.. aku terlalu rindukan dia... bila la aku dapat bertentang mata ngn dia?? hanya internet dan telefon yang menjadi penghubung antara kami... aku tidak kisah bagaimana rupa dia.. yang penting hati dia baik dan menerima semua kekurangan aku... kecantikan seseorang itu hadir dari hati yang suci... :)

si dia yang tercinta edit kn pic nie... cantik kn??? :) Always love him (az1)

Saturday, January 14, 2012

sighh~

hmm.. knp la ad urg dengki ea??? knp la urg x ley tgk aku bahagia??? arghh... sdey nyer... teramat sdey mlm ne... slalu aku bhagia je ble wk2 mlm.. arini.. ntah la... hujan lg la nmpk nyer.. tp xtaw la hujan lebat o x... hmm... nasib2...

#xde mood nk post pnjg2.. ckup la ne..

12.1.2012

hmm... da sebulan da hbgn gurl ngn si boy... mcm x cye je si gurl ase... yelah.. sblm ne.. hanya seminggu je hbgn yg gurl dpt jalinkn... tetapi... ble ngn si boy, sebulan da hbgn die ngn boy... gurl bersyukur sgt2.. dlm sbln ne.. gurl hdup bhagia ngn boy.. boy sering ceriakn hari2 gurl... walaupn kdg2 ada mslh, tp... 2 hnye sbntar je... boy akn pstikn mslh mereka selesai ari 2 jgk...

klo boy ase rjin or rindu pd si gurl, boy akn call si gurl... kdg2, dyorg berborak smpai ke pg... si boy ne pndai... dy suh si gurl nyanyi je untuk dy.. haha.. dy lak xnk nyanyi... apa daa~ hahaha... tp yg pling pntg, wk2 boy call, si gurl x henti2 senyum n ketawa bhagia... smpai sakit gak la mulut... hahaha...

gurl berhrp sgt2 yg hbgn dy ngn boy akn kekal... coz, gurl bhgia sgt2 di smping boy.. boy slalu ada di sisi gurl... wlaupn ap yg gurl hadapi.. sma ada wktu gurl sedih or bahagia... hehe..

# i hope, u all will be find... hargai lah psngn yg ada di sisi kita.. jgn abaikn... :)

Friday, January 6, 2012

Aku tidak akan Persiakan dirimu..~

Kau lupakanlah setiap masa lalumu.. Binalah hidup barumu dengan diriku.. Aku akan berusaha sedaya upaya aku untuk memahamimu selagi kau mempercayaiku, setia pada diriku dan selagi kau x berpura-pura dengan diriku.. Aku berjanji dengan sepenuh hatiku agar dirimu tidak akan ku persia.. Lautan x berapi dan gunung x tinggi.. Cinta yang tulus sebenarnya belum pernah terjadi diantara kita... kerana ingin beri manusia putus asa dan merasa perasaan duka merana...

Janganlah kau ulangi lagi kesilapan yang pernah kau lakukan... Ceritalah kepada diriku tentang dirimu agar aku mengerti.. Cerita yang sedih tentang masa lalumu itu, aku tidak mahu mendengarnya... kerana aku juga pernah melalui permainan cinta dan pernah dikecewakan oleh seseorang.. Jika aku turutkan rasa hatiku ini.. Hidupku akan rosak... Mulakan hidup barumu bersamaku dengan cinta dan mimpi yang baru serta merasai kebahagiaan kita bersama.. Aku berjanji sepenuh hatiku supaya tidak mempersiakan dirimu.. Percayalah kepadaku sayang... Aku juga ingin merasai kenikmatan dalam percintaan...

Ingin aku katakan sesuatu padamu sayang.. Aku harap engkau mengerti.. Sesungguhnya aku amat menyayangi dirimu... Aku tidak mahu berpisah denganmu... Pertama kali aku bertemu dengan dirimu, aku berasa sangat bahagia... Aku juga mengingati sebagaimana kita berjumpa buat kali pertama... Aku berasa bahagia ketika bersamamu.. Kau sering membuatkan aku tersenyum riang.. Kau juga menjadikan hari2ku amat bermakna... Setiap hari kau menciptakan sebuah kenangan kita bersama...

Percayalah pada diriku... Sesungguhnya aku tidak akan mempersiakan dirmu sebagaimana orang lain mempersiakan dirimu sebelum ini... Akan aku pertahankan kasih yang kita semaikan ini... Dari kiasan kata-kataku ini, aku berharap agar engkau mengerti apa yang ingin aku sampaikan.. Ingatlah, sesungguhnya kamu tidak keseorangan.. Aku sentiasa disisi dan dihatimu sayang~

# ~ peace ~

Khas untukmu sayang... Az-One

Wednesday, January 4, 2012

Kesedihan yang melanda hati gurl~

assalamualaikum... arini aku dpt idea nk merapu.. hahaha

Korg ingt agy x kisah si gurl ngn si boy?? mesti ingt kn?? kisah 2 bru je aku post kt cni.. hahaha.. hmm.. arini kisah mereka kisah sedih plak.. hehe.. ok.. mcm ne.. First si gurl knal ngn si boy ne, si boy ckp nme dy AZ... tp, bru2 ini si boy ckp name dy MA.. perghh.. Hati si gurl ne sakit sgt2.. Smpai hati si boy tipu si gurl.. Si boy ad explain kt si gurl knp dy tipu.. tp si gurl x dpt trima.. alasan si boy adalh si boy takut dipermainkn.. Yg buat si gurl skit hati sgt2, klo si boy takut dipermainkn, knp si boy ajk si gurl kpel dlu?? knp x knal ja ngn si gurl dlu..

Si gurl sedih gler2... Smpai aty si boy wt mcm ne.. tp nk wt cmna, terlajak perahu boleh di undur.. terlajak kata, lu pikir lah sendri... hmm.. si gurl ckp ngn si boy yg dy perlukn masa untk pkr ne sume.. si gurl bkn x nk berbincang.. tp si gurl tkut emotional sgt.. tkut terlajak kata.. si gurl trlalu sygkn si boy.. si gurl juga pernah ckp 'tiada ucapan perpisahan' antara mereka... so, si gurl tkut tercakap bnde 2.. hmm..

Selepas si boy mmberitahu si gurl yg nme dy MA, si gurl mnx diri untuk berfikir.. si gurl menangis semahu-mahunya di tandas.. tandas la merupakn tempat si gurl melepaskn kesedihan dia.. betapa sakitnya hati si gurl rasa kn.. urg yg dye syg sgt2 snggup tipu dy... tp.. apakan daya si gurl.. ini la yg slalu dy trima.. kesakitan.. Si gurl juga terfikir.. klo si boy bley tipu nama dy, mst si boy tipu perasaan dy juga... msti si boy cuma nk permainkan perasaan dy pd mulanya... betapa hancurnya hati si gurl klo perkara itu adalah benar...



# Bersabarlah~

Tuesday, January 3, 2012

Maafkan Aku~

Bila aku telah membuat kesalahan tolong maafkanlah segala kesalahan aku... Aku tak pernah menginginkan kau menangis.. Aku tahu kau marah padaku... Aku juga tahu hatimu terluka kerana perbuatan aku.. tapi tolonglah.. jangan memaksa dirimu untuk berpisah denganku.. Aku ingin selalu ada disampingmu semasa waktu senang mahupun susah.. Aku mahu kita laluinya bersama..

Mungkin aku bersalah dimatamu.. Mungkin juga aku seorang yang lemah pada pandanganmu.. Tapi aku x pernah terfikir kau pergi tinggalkan aku sendirian.. Bila aku bersalah dimatamu... Dan bila aku lemah pada pandanganmu, aku memohon maafkanlah segala kesalahanku ini... Janganlah kau pergi meninggalkan diriku..

Sayang.... Aku menyintaimu sepenuh hatiku.. Maafkan lah setiap kesalahan yang pernah aku lakukan... Percayalah.. Setiap manusia pernah melakukan kesalahan.. Tidak ada manusia yang sempurna.. Manusia juga tidak pernah lari daripada melakukan kesalahan.. Begitu juga dengan aku... Jika kita berlaku persefahaman, ajaklah aku berbincang.. Agar aku tahu apa yang membuatkan kau marah padaku dan luka kerna ku.. Janganlah kau memilih untuk berpisah denganku... Aku menyayangimu sepenuh hatiku.. Tidak pernah aku memikirkan perpisahan akan berlaku diantara kita...

Idea datang dari klip lagu ini... 

# My King of Heart, sy mohon maaf jika sy pernah melukai atau melakukan kesalahan pd dirimu... I love u..

Monday, January 2, 2012

Cinta Suci Dipersiakan..

Izinkan diri aku untuk meluahkan perasaan yang berada di dalam hatiku ini dan maafkan lah diri aku jika engkau terasa.. Biarlah aku ceritakan apa yang telah terjadi di antara kita agar engkau tidak mengulanginya lagi... Aku tidak sngka engkau sanggup berpaling tadah dengan diriku ini setelah begitu lama kita menjalinkan cinta.. dalam diam kau sudah pn berpunya, tanpa aku sedari semuanya..

Jika itu pilihanmu, aku tidak akan menghalangnya.. Aku juga akan mendoakan agar kau bahagia bersama insan yang kau suka... Percintaan kita x smpai kemana, hnya setakat dibibir saja.. Kau bina mahligai dari air mataku yg jatuh berderai diwajah sepiku... Hancurnya hatiku ini hingga x terkata.. Aku seperti dihumban di ketepian jalan.. Tetapi aku masih ingat janji manis dan saat romantis kita berdua..Engkau meminta agar diriku setia pada dirimu.. malah kau sebaliknya... Kau yang berubah dan x setia pada diriku..

Wahai Tuhanku,, tabahkan lah hatiku ini dengan dugaanMu.. Temukan lah aku dengan ketenangan.. jiwa ku ini sedang dibelasah rindu pada dirinya... Tetapi apakan dayaku.. Aku cuba untuk pejamkan mata.. tapi aku tak terlena,, kerana aku masih teringat padamu... Begitu payahnya untuk aku melupakan dirimu sayang...Pernahkah engkau fikirkan perasaan aku ini???

Ingin aku katakan sesuatu padamu sayang.. Aku harap engkau fahami apa yang hendak aku katakan... Terpulanglah pada dirimu untuk mempercayai segala kata2 ku ini ataupun tidak.. Sekiranya kau fahami apa yang tersirat dihatiku ini, tentu kau akan menyedarinya... Aku merasa sungguh bahagia saat bersamamu... Hari2 yang kita lalui sentiasa dihiasi dengan cahaya kebahagiaan.. Walaupun kita pernah terluka, namu hatiku masih menyayangimu sayang..

Aku masih setia dengan janji yang ku genggam.. Aku hanya terdaya melihat kau pergi kepada insan yang kau suka.. Alangkah indahnya hidupku ini andai engkau terus bersamaku... Sekiranya aku pernah melukai hatimu, maafkan lah diriku yang hina ini... Andai aku tiada dimatamu.. Ingatlah aku dalam doamu...

# Tiada kaitan dengan diri aku pn.. sje je tulis.. Sebenarnya aku bahagia kini... Bersama my KING of Heart.. :)


Idea dipetik dari sini.. hehe... :)

Percintaan Boy & Gurl...

halo2...

hari nie aku nk share 1 kisah la...hmm.. xlme lg, si boy nk start blik class dy.. almaklumlah.. dy pn da lme cuti.. boy akan start class pd 9 January 2012 ne... hmm.. ble da start class, mst boy sibuk ngn assignment, pmbntangn n mcm2 g.. yelah.. org ngh blajar.. ntah knp.. ble taw boy nk start class, si gurl tbe2 jd sdey.. dy menangis dgn tbe2.. air matanya x brhnti mngalir.. puas si boy ne pjuk.. mgkn cnta si gurl ne pd si boy trlalu mndlm... shngga boy nk start sem bru, si gurl ne ley sdey... ssh pyh si boy nk pjuk gurl... gurl ase mcm ad ssuatu yg bakal berlaku.. sbb 2 dy menangis.. dy tkut... mgkn tkut kehilngn boy.. hmm...

walaupn gurl n boy bertemu dlm satu laman web iaitu IMVU, si gurl n si boy saling mncintai antara satu sama lain.. walaupn mereka berjauhan, mereka ttp berhubngn.. hubngn mereka x trpisah dek jarak yg jauh.. untuk pengetahuan semua, si boy tgl di KL manakala gurl tgl di Sabah... byg kn.. betapa jauh jarak mereka... tetapi.. si gurl ikhlas mnyayangi boy... boy juga mnyayangi gurl.. setiap hari mreka brhubung.. x pernah terkecuali... pernah sekali mereka x brhbng krna sesuatu perkara, boy trpksa menanggung kerinduan trhdp gurl... begitu juga dgn gurl.. akhrnya, si boy trpkse kurangkn egonya untk msj gurl... :)

bg gurl.. boy seorg yg prihatin.. boy selalu bhgiakn hari2 gurl.. itu yg mmbuatkn si gurl syg sgt2 kt boy.. boy pndai amik hati gurl.. bertuah si gurl dpt kekasih sprt boy.. boy trlalu syg kn dy.. si boy xnk kekasih hatinya sedih atau menangis.. klo si gurl sedih, pasti si boy memujuk nya.. si boy trlalu baik.. kdg2, si gurl ske kcu si boy... contoh nya, si gurl pura2 sdey.. si boy pujuk si gurl... bahagianya... si gurl rsa, dy la org yg pling bahagia.. mna x nya.. dy telah melalui pelbagai dugaan... dlm mnempuh dugaan trsbut, si boy dtg mghulurkn perkenalan..

kdg2, si boy ne mnja sgt2... kalah budak kicik.. hehe.. tp si gurl ttp syg si boy.. bkn mudah seorg llaki merubah perwatakn nya kpd seorg yg mnja... hnya ssorg yg begitu menyayangi keksih nya shja bley ubah perwtkn nya.. si gurl pn apa kurg nya.. suka bermanja dgn boy... boy melayan kerenah gurl tnpa mngeluh... begitu juga ngn gurl... tp kn.. kdg2 si boy ne degil ckit... ssh sgt nk mkn.. alsn dy, xde urg nk suap kn.. hehe... boy2.. tp xpew.. si gurl ttp syg kn si boy... si boy adalh sgla2nya bg si gurl..


nie lgu si boy akan bg pd si gurl ble si gurl sedih or nanges.. :)


# apa yg aku mngarut ne??? hehehe.... xpew2.. apa2 pn.. aku sbg penulis mndoakn hubungn gurl ngn boy kekal lama... :) peace~

Perhubungan yg sebenar ~

Nesz : Sy tidak layak untuk awk..
Amir : Kenapa?
Nesz : Awk dr kalangan orang baik2.. Sedangkan sy??
Amir : Sy dan Allah selalu memandangmu.. Apa lagi?
Nesz : Awk pintar.. Awk ada banyak peminat..
Amir : Peminat?? Mana awk tau?? Tapi, sy x perlukan mereka.. Sy hanya perlu pendamping dan pembimbing untuk anak2 sy kelak...
Nesz : Sy juga x terlalu arif dlm ilmu agama..
Amir : Kita boleh mendalaminya bersama-sama
Nesz : Sy x cantik.. Tidak seperti peminat2 awk..
Amir : Allah marah mendengar apa yg awk katakn tadi.. Sebab itu sy memilih awk.. kerna awk tidak menggunakan kesempatan atas kecantikan awk.. 
Nesz : Awk nie kenapa?? Sy dah kata sy nie x layak untuk awk.. kita ibarat langit dgn bumi.. terlalu byk perbezaan..
Amir : Perbezaan membuat kita lengkap..
Nesz : Awk terlalu sempurna..
Amir : Belum.. Sy akn sempurna jika ada awk..
Nesz : Cukup !! Sy x nk dgr lagi..
Amir : Seribu bunga x mmpu mmbuat awk berlembut juga??
Nesz : Temuilah papa sy.. Itu lebih berharga drpd seribu bunga dan ungkapan cinta.. ;)
Amir : Ok syg~ (^_^)

#untuk mu syg... hehehe... :)

Maafkan aku syg jika aku pernah melukakan hatiMU~

I LoVe YoU